reflektorfényben a zöldségek - gyümölcsök - gabonák - magvak

Kétkeréken Pannonhalmán, Győrben és a Szigetközben

vegán útibeszámoló

2017. június 15. - Vegán Pitypang
img_20170605_124057.jpgAki vegánként hosszabb (pár nap) biciklitúrára indul és több napig nem banánt akar enni, az talán kemény fába vágta a fejszéjét. És nemcsak a gourmet falatok elérhetetlensége miatt. Mind a bicikliutak, mind az országutak minősége is hagy maguk után "némi" kívánnivalót. Versenybiciklivel különösen át kell gondolni merre megy az ember, ahol tudja, hogy sima aszfaltra számíthat. Persze ha a Paris Roubaix-ra készülünk, akkor ez a szakasz tökéletes lehet a számunkra.

Biciklitúránk bázisa Győr volt, ahonnan  1. nap Pannonhalmára, 2. nap esőszünet, 3. nap a Szigetközbe tekertünk versenybiciklivel.
A sima és a képen látható útszakaszok kb 2-3 km-ként váltják egymást, ami a Győr-Pannonhalma-Szigetköz útvonalra teljesen egészében elmondható.
Hozzáteszem a tájkép mindenért kárpotol. Búzaföldekkel szegélyezve, dombokra csodálkozva haladhatunk Győrújfalu - Nyúl - Écs irányába egészen Pannonhalmáig. Az aszfalt minősége ezen a részen pedig egészen jól elviselhető. img_20170603_192314.jpg
Pannonhalmán a Pannonhalmi apátság környékén több hangulatos pincészet is képviselteti magát, ahol könnyedén lehet egyet hűsölni az árnyékban vagy szusszanni a hőségben miután az ember bejárta a környéket.img_20170603_190254.jpg
A Pausa Apátsági Kávéház pedig színvonalas édességekkel és fagylalttal kecsegtet. Érkeztünkkor 1 db mentes sütemény volt kínálatban, egy chiamagos kehely. Engem ez nem hozott lázba, inkább a gyógynövényekkel ízesített fagyik közül választottam (citromfüves eper). Itt növényi tej szintén kérhető a kávéhoz.
Pannonhalma-Győrság-Sági út szakaszon is gyönyörű a táj, csak a rázkódással kell megbírkoznunk.

Aki életében már ment egy ilyen pehelysúlyú csodával az tudja, hogy nem teherhordásra való. Ha az ember egész nap kétkeréken ül, akkor mindenképp energiaszeleteket kell kéznél tartani. Mi két főre, három napra egy közepes tepsi energiaszeletet sütöttünk le előre. Három napi hideg élelemmel azonban teljesen nem lehet készülni, ezért abban reménykedtünk, hogy városi körülmények között nagyobb eséllyel jutunk élelmiszerhez, táplálékhoz, mint egy falucskában. Ez így is lett.

Mutatom milyen lehetőségek vannak Győrben. Gasztrofotókra nem kell számítani, mert azok készítésére nem adódott lehetőség, de azért azt elöljáróban elmondhatom, hogy főtt rizsnél és sült krumplinál nem állt meg a világ.

Reggelizési lehetőségek:
Vegán reggelizési lehetőség Győrben vendéglátó egysében jelenleg nincs!
Jó hír, hogy kávézni két helyen biztosan lehet növényi tejjel: pl. Deli Fűszeres, Vital Cafe & Bistro.
Mi előre lesütött zabszeletekkel készültünk, mert a szálláshelyen nem lehetett reggelit igényelni. Viszont ha olyan szálláshelyen tartózkodik az ember, ahol lehet kérni, ott érdemes telefonon előre egyeztetni.

Ebéd/vacsora:
Itt már több lehetőség is adódhat.
A Royal Belgian Étterem (minden nap nyitva) szezonális ajánlatában egy majdnem vegán étel is szerepelt, amit könnyen lehetett makulátlanul vegánul is fogyasztani. A felszolgálók figyelme mindenre kiterjedt és megtettek mindent, hogy ha már elmentünk az éttermükbe, ne főtt rizst kelljen ennünk. Még meglepetés előételt is kaptunk.

Vital Cafe & Bistro közvetlenül a buszpályaudvaron található kívülről s belülről is csinos kis kávézó. Ott jártunkkor szerencsénk volt egy ebédmenüt elfogyasztani, ami egy levesből és egy főételből állt. A leves 10-ből 3-as, a főétel 10-ből 5-ös. Egy nyers tortaszeletet is megkóstoltunk, arra 10-ből 10-est adnánk. A kiszolgálás elmegy, de a kereskedelmi és vendéglátói szellem úgy érzem nem teljesen érvényesült. Annak ellenére, hogy a weblapon és a FB-oldal fényképein is nagy kínálatot látni, mini falatkák, nyers sütemények és 1 db ebédmenü van a választékban. Szendvicset, melegszendvicset az üzletvezető hölgy akkori elmondása szerint nyáron nem készítenek.
Mivel aznap ez volt az egyetlen vegán nyitva tartó hely, ezért lényegében a semmihez képest még örülhettünk is hogy meleg vegán ételhez jutottunk.

Élelem étterme: amikor ott voltunk, épp átalakítás zajlott, így nem tudtuk letesztelni.

PálffYtalia:
Pizza és tészta is kérhető. Nem vegán opcióként hirdetik, de semmilyen erőfeszítésbe nem telt sajt nélkül kérni és kapni.
Kifejezetten meglepődtem, milyen igényesen tálalt és finom sült zöldséges paradicsomos tésztát kaptam. A pizza is korrekt.

Fagylalt és pékségek:
Győrben úton útfélen kapható fagylalt, így tettünk pár próbálkozást, de nem tudok különösen jó fagylaltot vagy fagylaltozót ajánlani. Klasszikus ízekben esetleg sorbet lehet kapni, de nem voltam egyikért sem oda.
A Bergmann, híres-neves cukrászdában pedig a gyümölcsfagyikba is tesznek tejterméket.
Jelenlétünkkor (vasárnap és egy ünnepnap) nem volt egy pékség sem nyitva. A Pedró nevű üzletet láttuk több helyen is a városban. Igény eseén telefonon lehet érdeklődni, hogy van-e vegán pékáru a kínálatukban.

Szigetközi bicikliútvonal kisebb falvakat érint, ahol fel kell készülni élelemmel az útra. Mosonmagyaróvár-Halászi-Hédervár vonalon a bicikli út minősége közepes, de a táj annál szebb.
Lipóton van egy termálfürdő, ahol kiszimatoltuk a lángos illatát. Ezen a településen van egyébként az Orchidea Hotel és Étterem, de ott csak a nyers salátabárból lehet válogatni és maximum valamilyen köretet ahhoz kérni.
Útközben 1-1 kisebb boltra vagy kocsmára bukkanhatunk. Héderváron pedig megnézhetjük a képen látható kissé elhagyatott kastélyt, ami egy tájvédelmi övezetben található.img_20170605_145754.jpg
A Szigetköz egész nagy területet ölel fel magában és érdemes teljesen bejárni. Szinte végig haladhatunk bicikliúton és a hőségben még csobbanhatunk is a Mosoni-Dunában. Hosszabb túrával kalkulálva pedig még kajakozni is elmehetünk.
Az aszfalt minősége ne szegje kedvünket, inkább készüljünk fel akár egy ilyen terepre alkalmas biciklivel vagy gumikkal.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.